در گرامیداشت روز جهانی تعاون مطرح شد؛

تعاونی راهِ رشد؛ بسترِ زنانه‌ی مادرانه‌ی وطن‌وار

تعاونی‌های سراسر جهان ۶جولای، برابر با ۱۶ تیر ماه را به مناسبت روز جهانی تعاون و با موضوع «تعاونی‌ها آینده‌ای بهتر برای همه می‌سازند» جشن گرفتند. کارکنان و اعضای تعاونی فرهنگی و آموزشی راه رشد نیز این روز را گرامی داشتند.

آناهیتا اصلاح‌پذیر، مدیرعامل تعاونی فرهنگی و آموزشی راه رشد در این مراسم ضمن پاسداشت روز جهانی تعاون، به تشریح هویت تعاون در مجموعه راه رشد پرداخت. وی با تأکید بر قدرت نیروی جمعی که در تعاونی راه رشد معنا پیدا کرد و منجر به رشد و توسعه آن در طی این سالیان شد در توضیحات خود گفت: مفهوم تعاونی یک موجودیت در راه رشد گرفت و همواره کنار ما بود که این دستاورد با همکاری همه اعضا یک شکل واقعی به خود گرفت. ابتدا داشتن یک هویت مشخص برای ما مهم بود و من در بررسی‌های خود به این فکر می‌کردم که اگر بخواهیم یک فردیت برای تعاونی در نظر بگیریم، پس تعاونی کیست؟

وی در ادامه توضیحات خود گفت: در ابتدا کسی نبود که این موضوع را برای ما توضیح دهد، اما در تیم پژوهش به دنبال آن بودیم که یک سند آموزشی خلق کنیم و به دنبال اسمی ماندگار و متناسب با تلاش سی و اندی ساله خود باشیم و در ادامه این تلاش به یک فامیلی مشترک با نام تعاونی رسیدیم و هیچ‌چیز مانند شجره یک فرد نمی‌تواند هویت او را نشان دهد و ماندگار است.

اصلاح‌پذیر تأکید کرد: تعاونی یک بسترِ زنانه‌ی مادرانه‌ی وطن‌‎وار بود و ما فامیلی خود را از این هویتِ زنانه دریافت کردیم و خودمان را دوباره در تعاونی تعریف کردیم و دیدیم که اصول آموزشی، اخلاقی و فرهنگی ما با شش اصل تعاونی همسان بود.

مدیرعامل تعاونی فرهنگی و آموزشی راه رشد با اشاره به ویژگی‌های منحصربه‌فرد تعاونی راه رشد گفت: یک نیروی جمعی در بطن تعاونی راه رشد وجود دارد که همواره این مجموعه را به پیش می‌برد و اصل تعاونی همواره در این مجموعه پابرجاست. ما با علم به اینکه اسم تعاونی در دنیا و ایران اندکی مستعمل شده تلاش کردیم ادبیاتی ایجاد کنیم تا هویت تعاونی در آن حفظ شود و به همین دلیل به ادبیات «کار مشارکتی» رسیدیم چرا که این امر مشارکت است که ارزش تعاونی را برجسته می‌کند و من بسیار خرسندم افرادی که در راه رشد هستند تحت تأثیر امر مشارکتی در اینجا قرار می‌گیرند و یک احساس جمعی بین همه منتقل می‌شود و به همین دلیل است که همه همکاران ما دچار ویروس تعاونی و یا کار مشارکتی شده‌اند. راه رشدی‌ها جان خود را از نیروی ماندگارِ مشارکت به دست می‌‌آورند و این بزرگ‌ترین دستاوردی است که هویت تعاونی راه رشد به ما بخشیده است.

گفتنی است در ادامه این مراسم از مرحله دوم رویداد «کوپ‌تاک» رونمایی شد. کوپ تاک رویدادی است که با الهام از رویداد «تیچرتاک» در سال ۱۴۰۰ توسط تعاونی راه رشد شروع به کار کرد. پس از اجرای یک مرحله از این رویداد و معرفی و ارائه آن در مجامع بین‌المللی، همزمان با روز جهانی تعاون، مرحله دوم «کوپ تاک» با ارائه‌هایی از سرکار خانم آناهیتا اصلاح‌پذیر، مدیرعامل تعاونی فرهنگی و آموزشی راه رشد، سمیرا شاه اسماعیلی، عضو تعاونی و مسئول اجرایی کوپ تاک، سمیه صانعی مدیر دبستان دخترانه راه رشد، مهدی نیلاش مدیر متوسطه دوره اول راه رشد و آزاده آشوری مسئول بخش آموزش راه رشد برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.