عضویت تعاونی راه رشد در سازمان سیکوپا «CICOPA»

نهاد «CICOPA» سازمان بین‌المللی تعاونی‌های صنعتی و خدماتی است. این سازمان از سال۱۹۴۷ بخشی از اتحادیۀ بین‌المللی تعاون (ICA) است. اعضای اصلی آن سازمان‌هایی نمایندۀ تعاونی‌ها و شمال بخش‌های مختلفی مانند طراحی گرافیک، ساخت‌وساز، خدمات اجتماعی، تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، تولید صنعتی، آموزش، حمل‌ونقل، بهداشت، خدمات فکری، فعالیت‌های صنایع دستی است. بسیاری از این تعاونی‌ها، تعاونیِ کارگری‌اند؛ یعنی تعاونی‌هایی که اعضای آن کارکنان شرکت و یا عضو آن هستند.
تعاونی راه رشد از ابتدای سال۱۴۰۰ به هئیت مدیرۀ این سازمان درخواست عضویت داده است و پس از بررسی مدارک و گزارش‌های ارسالی توسط مسئولان سیکوپا، در ۲۶نوامبر۲۰۲۱ و از طریق ایمیل و پیش از سفر به کره جنوبی و شرکت در نشست جهانی، تأیید عضویت شد.
در ۲۹نوامبر۲۰۲۱ در نشست عمومی سیکوپا، عضویت تعاونی راه رشد پس از معرفیِ این تعاونی توسط سرکار خانم اصلاح پذیر، به‌صورت رسمی اعلام شد. هدف از عضویت، انتقال و اشتراک تجربه‌های تعاونی‌های کارگری و خدماتی است.
در این نشست سالانهٔ اتحادیه بین‌المللی تعاونی(ICA)، خانم اصلاح‌پذیر، مدیرعامل تعاونی فرهنگی آموزشی راه رشد نیز با موضوع « عضویت داوطلبانه در تعاونی، تعاونی آموزشی راه رشد و هویت زنانه در تعاونی» سخنرانی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.